moja prva Španija

Po eni strani kar težko verjamem, kako se je lahko pripetilo, da je pred mojim prvim obiskom Iberskega polotoka minilo četrt stoletja. Nekako sem zmeram imela izgovor, da bi se najprej rada naučila osnov španščine, in čeprav sem lani hodila na začetni tečaj, me je celo leto vleklo bolj proti severu.

Letos pa je kazalo, da bom imela marca/aprila čas, karte so bile poceni, vremenska napoved idilična. Po naključju so bile karte najcenejše prav med semano santo, ki je sinonim za teden procesij in slavja v Andaluziji. To sem ugotovila šele malo pred odhodom. Vsekakor zanimiva izkušnja, čeprav ne maram gužve. Na žalost je bil tale izlet precej turističen, ampak za pokušino ok.

Torej! Letalo me je prijazno odložilo v Valencii dva dni pred napovedano vago general, množičnimi protesti (ki nimajo veze s semano santo :). V mojem načrtu se je znašla predvsem zaradi Ciudad de las Artes y las Ciencias – to je veličasten konglomerat modernih zgradb v “mestni oazi”, ki je pravzaprav osušena rečna struga, spremenjena v mestni park.

kako lahko pomarančevci cvetijo, ko so še zmeram ovešeni z zrelimi sadeži, ostaja misterij

Zadeva vključuje nsalednje bele futuristične zgradbe: koncertno dvorano, akvarij, muzej, kino in bare, vse povezane s potkami, mostovi in plitvimi bazeni iz belega mozaika.

v tej kupoli se nahaja kino. ponoči se veka spusti dol.

slaba kvaliteta nočnega portreta kina, muzeja znanosti in akvarija v ozadju

Za vstop v to arhitekturno čudo moraš skoraj prodati ledvico – kombinirana dnevna vstopnina za akvarij in muzej je za študente 25€, kar je bil (če odštejem spanje v Barceloni) na tem potovanju moj največji izdatek “v enem kosu”.

Zelo lepo urejen akvarij me je zaposlil za kakih pet ur, saj se mi je zdelo, da moram dobro izkoristiti vstopnico. Med drugim sem videla beluge, čudovite rumene morske konjičke, svetleče meduze, električnega skata in kup različnih rdečeokih ptičev. Sicer bi precej raje objavila fotografije živali v njihovem naravnem okolju, tako da se bom vzdržala smetenja z ducati posnetkov od tu. Toda glede na to, da ne vem, kaj je to plavajoče bitje spodaj in kje originalno živi, ga bom vseeno pokazala:

čudovito grda zadeva!

Med tavanjem po parku sem si privoščila poceni jagode in poskus komuniciranja z nekim Špancem, ki je celo vključeval približno 6 besed, ki jih poznam: la bicicleta, la colina, la manzana, la fresa, trabajar.

Zvečer se pogovor s hostelskimi Španci ni strašno obnesel. Pa nič zato. Posledično sta bila oba večera preživeta v družbi angleško govorečih tujcev ob španskem pivu.

Valencia sama po sebi je povsem luštno mesto, ki pa mu manjka kakšna vzpetina ali vsaj klanec. Arhitekturno se ponaša s starimi mestnimi vrati na nekaj koncih, dosti art nouveau zgradbami, katedralo ter že prej omenjenim CAC-om.

Torres de Quart, ena izmed 12 mestnih vrat iz 15. stoletja

glavna tržnica

pogled z enih izmed mestnih vrat ob sončnem zahodu. opazimo lahko primankljaj zelenja v strogem centru

Nekje med temi hišami se sicer skriva botanični vrtiček z impresivno zbirko orjaških kaktusov. Luštno!

kaktus v velikosti sadnega drevesa

na tole sliko sem skoraj ponosna. na splošno so španski žužki precej kooperativni pri fotografiranju

Njihova galerija sodobne umetnosti mi je bila precej všeč, saj je gostovala razstava Living in Architecture. A-cero: Joaquín Torres and Rafael Llamazares. Poleg tega je bila vstopnina zanemarljiva, čeprav se mi zdi, da bi me spustili tudi zastonj. Edini minus je, da sem tam zgubila moj najljubši potovalni šal. Upam, da je najditelju prišel prav.

Poleg CAC-a se mi je v Valencii najbolj vtisnil v spomin street art. Mesto premore kar nekaj nadarjenih ustvarjalcev. Slike sledijo!

Leave a Reply

